DEB olan çocuklar davranışlarının başkalarına olan etkisini düşünmeden gerçekleştirirler. Dürtüselliğin ve hiperaktivitenin sebep olduğu kendi istek ve ihtiyaçlarını bir an önce gerçekleştirme arzusu davranışlarına hükmeder. Bu sorun aile, öğretmen ve arkadaş ilişkilerinin yıpranmasına sebep olur. Düşünmeden hareket etmek, karşılaşılacak sonucun göz önünde bulundurulmasını ve önceden değerlendirilmesini engeller. Fiziksel ve duygusal hasarlara mal olabilecek bu durum DEB olan bireyde içe yönelim veya dışa yönelim bozukluklarının ortaya çıkmasını tetikleyebilir ki, DEB ile dışa vurum bozuklukları çoğu zaman bir arada görülmektedir.
DEB olan çocuklara sosyal davranışlar öğretilirken, öğretilen davranışın tekrarlanmasına, basit, açık ve ilgi çekici olmasına özen gösterilmelidir. Öğretilen davranışın çocuk tarafından hatırlanabilmesi için, davranış sözel veya görsel olarak sembolize edilmelidir. Öğrenileni davranışa dökme aşamasında, çocuk davranışı gerçekleştirdikten sonra geribildirim verilmeli, bu geribildirimler açık, net ve çocuğun anlayabileceği bir seviyede olmalı, bu sayede davranış pekiştirilerek ilerleyen zamanlarda tekrarlanması sağlanmalıdır. Bu pekiştirmeler ile davranış sonucunda elde edilen tepkiler, çocukta yeniden aynı tepki ile karşılaşma yada karşılaşmama isteği doğuracağından dolayı güdülenme gerçekleşecektir.
Social Learning Theory – A. Bandura