Çocuklarda dikkat problemi özellikle okula başladıklarında kendini göstermeye başlar. Okul öncesinde de her şeyden kolay sıkılan bu çocuklar okulun başlamasıyla birlikte öğrenmeye karşı direnirler. Ödev yapmayı sevmez, ebeveyn ve öğretmenin zoruyla ödev yaparlar. Ödevleri yaparken çok zorlanırlar. Masanın başına oturamaz, otursalar bile çeşitli bahaneler uydurarak (tuvalete gitme, su içme gibi) sık sık masa başından kalkarlar. Bir işi bitirmekte zorlanır, o işi bitirmeden hemen diğerine geçmek isterler. Bir komutu birkaç kez söyledikten sonra uygularlar. Sınıf içinde dersi takip etmezler. Dış uyaranlarla hemen dikkatleri dağılır. Ders dışındaki şeylerle daha fazla ilgilenir, elindeki kalem, defter ve oyuncak gibi nesnelerle uğraşır, dersi takip edemezler. Derste sıkılmaları nedeniyle sınıfın dikkatini ve huzurunu bozacak davranışlar sergileyebilirler. (derste konuşma, arkadaşlarına laf atma ve garip sesler çıkarma gibi). Okuma ve yazma düzeyleri yaşıtlarından geri, defter düzeni ve yazıları bozuk ve karmaşık olabilir. Okurken sık hata yaparlar ve cümlenin sonunda kelime uydurabilirler. Unutkandırlar ve sınıfta sık eşya kaybedebilir ve unutabilirler. Okuma ve yazmayı genelde sevmezler. Ders kitabına ek olarak hikaye ve roman türü kitapları okumayı da sevmezler. Yaşanan tüm bu öğrenme zorluklarına sınavda yapılan dikkat hataları da eklenir. Sabırsızlıkları nedeniyle soruları hızlıca okur, tam okumaz veya yanlış okuyabilirler. Bu sebeple iyi bildikleri bir soruyu bile yanlış cevaplayabilirler. Test sınavlarında çeldirici cevaplara çabuk kanarlar. Dikkat eksikliği okul öncesi dönemde erken fark edilmeyebilir. Ancak bu çocukların bir kısmı ders dışı işlerde de çabuk sıkılırlar. Ev içinde günlük yapmaları gereken görevler konusunda sorumluluk almaktan kaçınırlar. Genelde dağınıktırlar ve kuralları sevmezler.