1.Çocuğun odasında yer alan dikkatini dağıtacak nesneler azaltılmalı
2.Az sayıda eşya ile sade bir düzenleme ve planlama yapılmalı
3.Çocuğun odasında televizyon yer almamalı
4.Çalışma masasının üzeri boş olmalı, çocuk çalışırken yüzü odaya değil, duvara dönük bir şekilde olmalı, çocuğun gördüğü bu duvar boş olmalı
5.Bilgisayar çalışma masasının üzerinde yer almamalı ve çocuk çalışırken kapalı olmalı
6.Odanın duvarları ve mobilyalar, yumuşak açık ve sakinleştirici bir renkte olmalı
7.Halı, döşeme ya da duvar kağıtlarında da abartılı desenlere yer verilmemeli
8.Çocuğun odasında ki oyuncaklar kutuda ve dolapların içinde olmalı
9.Evin ortak kullanılan alanlarında da benzer düzenlemeler yapılmalı
Baykoç, N., Şahin, S. & Akoğlu, G. (2015). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. (S.280-281) Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık