Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu olan çocukların kişilerarası güçlüklerine yönelik iki farklı gerçek vardır. Birincisi, bu çocukların büyük çoğunluğunun günlük yaşamlarını etkileyen ciddi sosyal problemler yaşamaları ve çatışma ve yüzleşmelerle çok sık karşılaşmalarıdır. İkincisi ise bu çocukların karşılıklı sosyal etkileşim örüntülerinin ve şekillerinin belirgin bir çeşitlilik ve yoğunluk göstermesidir. Birçok hiperaktif çocuk garip bir sosyal meşguliyet ve sakarlık bileşimi gösterirler ve sıklıkla başkalarıyla çocukça, istenmeyen şekilde ve beceriksizce iletişim kurarlar. Bu çocukların çok azı diğerlerine kıyasla daha az kişilerarası merak sergiler, başkalarına uzak dururlar ve zaman zaman çevreye ilgisizdirler, sosyal eylemlerin kıyısından geçip giderler. Bununla birlikte, diğer hiperaktif çocuklar yüksek derecede saldırgandırlar. Ancak, bu alanda çocuklar arasında bile heterojenlik bir istisna değil bir kuraldır. Bu çocukların bazıları, önceden planlanmış, çeşitli araçlar kullanılarak yapılan ve hatta zaman zaman düşmanca olan saldırgan davranışlar sergileyebilmektedirler. Bazıları için ise saldırganlık, sömürücü olmaktan daha çok patlayıcıdır, duygusal olarak çabuk alevlenmeyle ve engellenmeyle başa çıkmaktaki güçlüklerle ilişkilidir.