DEHB’Lİ ÇOCUKLARDA DİKKAT ARTTIRMA VE PROBLEM ÇÖZME ÇALIŞMALARI


DEHB’ de eğitim programlarının bireysel çalışmalarla uygulanması oldukça önemlidir.
Konu ile ilgili yurtiçi çalışmalar incelendiğinde ise, daha çok ilköğretim öğrencilerinin var
olan dikkat toplama potansiyellerini artırmaya yönelik dikkat eğitimi programlarının uygulandığı görülmektedir. DEHB’li çocuklara uygulanan bir sorun çözme eğitimi programının, öğrencilerin sorunları ile baş etmede etkili olduğunu saptamışlardır.
Bu bağlamda, bu çalışmanın gerek farklı eğitim programlarının bir arada uygulanması, gerekse bu uygulamaların tek denekli yöntemle sınanması açısından önemli olduğu söylenebilir. Ebeveyn eğitimi, öğretmen eğitimi ve dikkat eğitimi programlarının, DEHB’li bir çocuğun günlük yaşamdaki problem davranışları üzerine etkisi yadsınamazdır. Çocuğun hem evdeki hem de okuldaki davranışlarındaki değişim önem arz etmektedir.
Özmen, S. K. (2011). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu’nda Çok Yönlü Eğitim Uygulamalarının Etkisi. Eğitim ve Bilim, 36(161).