Dikkat eksikliği görülen çocuklarda dikkatin sağlanması ve sürdürülmesiyle ilgili sorunlar vardır. Aile ve sosyal ilişkilerinde bazı sorunlar olabilir ancak temel sorunlar daha çok okulda yaşanır. Bu çocuklar çoğu zaman dikkatini ayrıntılara veremez ya da okul ödevlerinde işlerinde ya da diğer etkinliklerde dikkatsizce hata yapar. Üzerine aldığı görevlerde ya da etkinliklerde dikkati dağılır. Doğrudan kendisiyle konuşulduğunda çoğu zaman dinlemiyormuş gibi görünür. Yönergeleri izlemez ve yönergeleri, ufak tefek işleri tamamlayamaz. Üzerine aldığı etkinlik ve görevleri düzenlemekte sıkıntı çeker. Zihinsel çabayı gerektiren görevlerden kaçınır, bunları sevmez ya da bunlarda yer almaya karşı isteksizdir. Üzerine aldığı görev ve etkinlikler için gerekli olan şeyleri kaybeder. Dikkati dış uyaranlarla kolayca dağılır ve günlük etkinliklerinde çoğu zaman unutkandır. Öğretmenleri, bu çocukları geç kalma alışkanlıkları olan, sistemli olamayan, ödevlerini tamamlamakta zorluk çeken, rüyada gibi olan ve unutkan olarak tanımlamaktadırlar. Dikkat sorunu farklı derecelerde performans kaybı, motivasyon eksikliği ve anlama güçlüğüne neden olabilir. Sonuç, kendi zekalarının altında başarıdır. Kızlarda erkeklere göre daha sık görülür.
Ayşe Kanay – Yüksek Lisans Tezi