Dikkat eskikliği hiperaktivite bozuklu (DEHB) ve Özel Öğrenme Güçlüğü (ÖÖG) tanılarının hem çok karıştırıldığı
hem de bazı durumlarda sıklıkla birbirleriyle ilişkili olduğu, özellikle planlama, soyutlama, kendini düzenleme becerileri yeterince gelişmeyen ÖÖG’li çocuklarda öğrenme sıkıntılarına, dikkatsizlik ve dikkatini yoğunlaştıramama problemlerinin de eşlik edebildiği görülmektedir. DEHB tanısı alan çocuklar arasında %70 oranında ÖÖG tanısına,
ÖÖG tanısı alan çocuklar arasında ise %51 oranında DEHB tanısına rastlandığı ve hem ÖÖG hem de DEHB tanısının birlikte olduğu durumlarda öğrenme ve sosyal sorunların daha yoğun yaşandığı ile ilgili araştırmalar mevcuttur. ÖÖG tanısına en sık eşlik eden tanının DEHB olduğu bulunmuştur.
Genel olarak; ÖÖG ve DEHB tanısı alan çocukların diğer çocuklardan farklı olmaları, çevrelerindeki diğer insanlar tarafından onlara hissettirilmekte ve sosyal duygusal anlamda düşük kendilik algısına sahip olmalarına neden olmaktadır. Bu yüzden; her iki tanı grubunda yer alan çocukların ileriki yaşam dönemlerinde karşılaşacakları sorunlar düşünüldüğünde, zihinsel özelliklerinin dışında duygusal sorunları ile de baş etmeleri gerektiği gerçeği unutulmamalı ve bu konuda destek almaları için önlem alınmasının büyük önem taşıdığı göz önüne alınmalıdır.
Gülberk Benan Özen – Yüksek Lisans Tezi: DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU VE ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN 9-12 YAŞ ARALIĞINDAKİ ÇOCUKLARDA BİBLİYOTERAPİ KULLANIMININ KİŞİLERARASI SORUN ÇÖZME BECERİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ