İsrailli mühendisler Marina Fridin ve Yifat Yaakobi, 2011 yılında Dikkat Eksikliği (DEB) ya da Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan anaokulu çocuklarında eğitim amacıyla bir robot geliştirdiler. Başlangıçta bu çocuklarla ilgili araştırma yapma ve çocuklara eğitim verme amacıyla tasarlanan robotun nihai amacı, oyunlarla çocukların yapıcı öğrenme ve seçici dikkat gibi bilişsel becerilerini arttırmak olmuştur. Robot, tamamen anasınıfındaki eğitimciler tarafından yönlendirilmekte ve çocuklara geri bildirim verme özelliği taşımaktadır.
Robotun görünümü insan yapısına pek benzememekle beraber küçük boyutlarda tasarlanmıştır (60 cm). Anasınıfı ortamına uyum sağlaması için robotun sesi kadın sesi olarak ayarlanmıştır. Orta seviye hızla hareket eden robot, çocukların onu aynalayarak davranması için ideal davranışlar sergilemektedir. Çocuklarla dans etme gibi modları olan robotun sosyal etkileşime girerek eğitim vermesi planlanmıştır. Denendiği süre boyunca çocuklar çoğunlukla robottan memnun kalmış ve faydalanmışlardır.
Fridin, M. and Yaakobi, Y. “Educational Robot for Children with ADHD/ADD, Architecture Design”