Dikkat eksikliği; kişinin yaşına, bulunduğu sosyokültürel duruma göre konsantre olmada güçlük çekme, dikkati sürdürememe ve dış etkenlerle çabuk dağılma, unutkanlık, dalgınlık, dağınıklık ve dikkat, sabır istenen işlerden sıkılma, kaçınma davranışı göstermektir. Eğer yapılan iş zevk veren eğlence amaçlı ise dikkat daha sürdürülebilirdir, sorumluluk ve disiplin isteyen bir iş ya da ödev ise dikkat dış uyarıcılardan olumsuz yönde etkilenmeye açıktır. Dikkat eksikliği olan çocuklar her yaş grubuna göre farklı şekilde gözlemlenir. Bu gözlem öğretmenleri ile okuldaki tutumu, ebeveynleri ile evdeki ve dış ortamdaki tutumuna göre değerlendirilir. Dikkat eksikliği tedavisinin birinci aşaması eğitimle başlar. Bu tedavi 3 ayaklı bir tedavidir. Anne ve babanın, öğretmenlerin ve uzmanların üzerine düşen görevler vardır; ilk etap da çocuğun eğitimini düzenlemek gerekir, ödevlerini yapabileceği makul bir süre belirleyip ders programı çıkarılmalıdır. Sınıf içerisinde eksik bilgilerini ekstra derslerle, bire bir eğitimle tamamlamak gerekir çünkü sınıf içinde dikkatini odaklamak, sürdürmek ve yönetmek de çok zorlanacaktır.