DİKKAT EKSİKLİĞİ VE ÖĞRENME YETERSİZLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI


Geçmişten günümüze kadar yapılan araştırmalarda, zamanla dikkat eksikliği ve öğrenme yetersizliği birbirlerinin yerine kullanılan kavramlar, birbiriyle ilişkili kavramlar ve birbirine benzer ama ayırt edici özellikleri olan kavramlar olarak kabul edilmiştir. Günümüzde farklı tanı ve özelliklere sahip olan bu kavramların ayrı ayrı ele alınması ve birlikte de görülebilecekleri, kendi içlerinde farklı türleri de olabileceği kabul edilmektedir. Dikkat eksikliğinde temel özellik, kalıcı ve sürekli olan dikkat süresinin kısalığı iken öğrenme yetersizliğinde temel özellik bir ya da daha fazla eğitim sürecindeki bir bozukluğun dinleme, düşünme, konuşma, okuma, yazma, imla ve hesaplamada yarattığı önemli güçlüklerdir. Görülme sıklıkları incelendiğinde her iki durumda da cinsiyet dağılımı kızlara oranla erkeklerde daha fazla görülmektedir.
Şenel, H. G. (1996). Öğrenme yetersizliği ile dikkat eksikliği-aşırı hareketlilik bozukluğunun karşılaştırılması. Özel Eğitim Dergisi, 2 (2), 76-90