• Sınıfta ortamında aynı soruyu defalarca sorarak tekrar etmelerini sağlayın.
• Doğru yanıt ve tanımlanmış, uygun davranışın gerçekleştirilmesi için gerektiğinde zorlayın,
• Görsel araçlarla ip ucu vererek doğru yanıtları oluşturun.
• Vaktinde bir etkinlik ödevi verin.
• Dikkatini sürdüren öğrencilerin bulunduğu gruplara dahil edin.
• Öğrencilerin tümüyle göz kontağı kurun.
• Merak uyandırın.
• Yanıt vermek için rast gele öğrenci seçin ve diğer öğrencilere de bir dahaki sefere sıranın geleceğini belirtin.
• Öğrenciden, arkadaşlarına sorunun yanıtıyla ilgili ek bilgi ya da açıklama yapmasını isteyin.
• Etkinlikleri sık sık değiştirin, ve öğretim teknikleri olarak çeşitli sunu ve yanıt modellerini ortaya koyun.
• Karmaşıklıkları azaltın.
Baykoç, N., Şahin, S. & Akoğlu, G. (2015). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. (S.282.) Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık