OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DEHB


Okul öncesi dönemde tanı konan dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB)’nun daha belirgin dil ve bilişsel sorunlar, daha yüksek psikiyatrik eş tanı oranı, daha büyük psikososyal ve akademik bozulma, okul yıllarında daha dirençli davranış sorunları ile ilişkili olabileceği düşünülmektedir. Bu nedenle Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu’nun okul öncesi dönemde tanınıp ele alınması ve ardından tedavi edilmesi gerekir. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu’nda okul öncesi çocukların tedavisi sürecinde psikososyal müdahaleler düzeltilmesi gereken birinci basamakta yer almalıdır. Şiddet belirtileri olan, psikososyal müdahalelerle yanıt alınamayan ve kendine ya da çevresine zarar verme riski taşıyan bireylerde psikofarmakolojik tedavi yöntemleri ele alınmalıdır.
Kaynakça: Gündoğdu, Ö. (2015). Okul Öncesi Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu