SINIF ORTAMINDA DEHB


DEHB sıklıkla çocuk okula başladığında fark edilen bir bozukluktur. Çocuğun okula başlamasıyla birlikte bir takım kuralları takip etmesi gerekliliğinin, kendini kontrol ve disipline etme ihtiyacının artması, DEHB’nin bu dönemde fark edilmesiyle ilişkilidir. Sınıf ortamında DEHB’li öğreciler sık sık “aktif zarar verici” (ortalıkta koşturmak, sürekli sıra arkadaşıyla konuşmak vs.) ve “pasif zarar verici” (dalıp gitmek, başka işlerle ilgilenmek vs.) olarak nitelenen uyumsuz davranışlar sergileyebilirler. Bunların haricinde dağınıklık ve düzensizlik, unutkanlık, sırasını bekleyememe, sırasında oturmada güçlük yaşama, aşırı konuşma, kıpır kıpır olma, faaliyetlerini sonuna kadar sürdürememe gibi özellikler sergilerler. Bu tarz uyum bozan davranışlar nedeniyle öğrenci ile öğretmeni arasında olumsuz bir ilişki gelişebilir. Bu nedenle öğretmenlerin davranışların nedenine ve DEHB’ye dair bilgi sahibi olmaları önemlidir.
Kaynak: Kaymak Özmen, S. (2010). Okulda dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 1-10.